Retningslinjer for bruk av støttespillerlogo 2021

Kreftforeningen er en frivillig organisasjon som baserer sitt arbeid på gaver og innsamlede midler. Vi setter stor pris på det initiativet dere har vist. Kreftforeningens logo og ordmerket «Kreftforeningen» er varemerkeregistret og eies av Kreftforeningen. Dette gjelder også andre logoer tilknyttet Kreftforeningen. Vårt omdømme er den viktigste verdien vi har når vi ber om støtte. Det følger derfor et ansvar for ikke å skade vårt omdømme når dere nå får tilgang til å bruke vår logo. Derfor har vi laget noen enkle retningslinjer for bruk av logoen.

Tusen takk for innsatsen og initiativet!

• Bruk av logoen i andre sammenhenger eller med andre produkter / prosjekter er ikke tillatt.
  • Denne logoen skal synliggjøre deres innsats for Kreftforeningen/Krafttak mot kreft. Vær derfor forsiktig med tekst og lignende i forbindelse med logoen; pass på at det er dere som blir oppfattet som avsender av budskapet, og ikke Kreftforeningen.
  • Enkeltelementer fra logoen kan ikke tas ut/logoen kan ikke splittes opp – det skal kun brukes i sin helhet.
  • Utforming og farger skal ikke endres.
  • Vi anbefaler at logoen legges på en nøytral eller ensfarget bakgrunn. Dette kun ut fra et estetisk synspunkt.